Aktywność fizyczna w domu.

Coraz częściej zaczynamy zwracać uwagę na pogorszenie stanu zdrowia naszego społeczeństwa. Związane jest to nie tylko z faktem zwiększenia udziału osób starszych w ogólnej liczbie ludności, ale również z nieprawidłowym stylem życia, który coraz częściej staje się codziennością osób młodych. Niestety duża część ludzi prowadzi siedzący tryb życia, rezygnuje z aktywności fizyczną, za to z chęcią spożywa liczne, niezdrowe posiłki – takie działania ostatecznie doprowadzają do znacznego pogorszenia stanu zdrowia również osób młodych. Coraz częściej spotykamy się z chorobami sercowo-naczyniowymi, z którymi borykają się pacjenci w wieku poniżej 50 roku życia. Właśnie z tego powodu więcej uwagi zaczynamy poświęcać prowadzeniu działań profilaktycznych, które mają zachęcić nasze społeczeństwo do wprowadzenia aktywności fizycznej do naszej codzienności. Sport jest jednym z elementów, który ma największy wpływ na stan naszego organizmu, możemy zauważyć to obserwując sportowców, którzy rzadko zmagają się z problemami zdrowotnymi. Dużo częściej groźne choroby pojawiają się u osób otyłych, które unikają aktywności – właśnie z tego powodu musimy zacząć zmieniać myślenie naszego społeczeństwa.

Aktywność fizyczna w domu

Jedną z wymówek naszego społeczeństwa jest brak odpowiedniego miejsca do uprawiania sportu lub wstyd przed ćwiczeniami przy „publiczności”. Jest na to rozwiązanie, które z łatwością pozwoli nam zapomnieć o tym problemie. Aktywność fizyczna w domu pozwoli nam równie dobrze zadbać o nasz stan zdrowia, co ćwiczenia na zewnątrz. Nie potrzebna jest nam specjalistyczna siłownia w domu, wystarczy kawałek miejsca oraz dostęp do internetu. Coraz więcej trenerów udostępnia filmy z całymi programami ćwiczeń dla osób o różnym stopniu zaawansowania. Możemy rozpocząć od prostych ćwiczeń dopasowanych do naszych możliwości i stopniowo zwiększać ich intensywność. Dzięki temu z czasem nasz organizm pozwoli nam na więcej, poprawi się nasza wydolność, a my poczujemy się lepiej. Jeśli nie wierzysz w pozytywne skutki aktywności fizycznej powinieneś przeprowadzić test na sobie i samodzielnie ocenić końcowe efekty kilkutygodniowych, regularnych treningów. Wystarczy trzy lub cztery razy w tygodniu poświęcić pół godziny na ćwiczenia, aby zobaczyć naprawdę pozytywne efekty w twoim samopoczuciu. Ważne jest również to, że podziękuje Ci nie tylko twój wygląd i twoja figura, ale również twoje zdrowie – unikniesz w ten sposób wielu chorób i dolegliwości.

 

Może Ci się również spodoba